Consumer Behaviour Lab

Onze werkwijze

Test jouw concept in het Consumer Behaviour Lab

Het Consumer Behaviour Lab doet onderzoek naar consumentengedrag ten aanzien van foodinnovaties. Via het lab kun je jouw productinnovaties testen in een real-life omgeving.

Zorg ervoor dat je product aansluit bij de consumentenbehoeften

Reduceer risico's met feiten op basis van consumentengedrag

Maak vroeg in de ontwikkelingsprocedure de juiste keuzes

Onze aanpak

Kick-off

Welke aspecten wil jij onderzoeken?

Prijs, design, categorie of schappositie?

Dit bepalen we samen tijdens de kick-off.

Interviewguide

Vervolgens stemmen we samen af over de randvoorwaarden van het kwalitatieve onderzoek en de interviewguide.

Datacollectie

Onze marktonderzoekers gaan in gesprek met consumenten over jouw product in een real-life testomgeving, namelijk: op de winkelvloer.

Analyse

Vervolgens analyseert een ervaren Research Expert de kwalitatieve gegevens (N=60).

Resultaten en advies

Het resultaat: inzicht in de potentie van jouw concepten, feitelijk onderbouwd met inzichten over consumentengedrag

Ook succesvol de markt betreden? 

Benieuwd naar ervaringen van andere klanten?

BOB

Hybride zuivel
Dit onderzoek focust op consumentenacceptatie van de hybride melk, de (smaak)perceptie- en verwachtingen van consumenten rondom B.O.B.


EatWow

Plantaardige ''kwark'' bars
Dit onderzoek focust op de marktpotentie van de plantaardige "kwark" bars op basis van soja en ontdekken welke smaak het meest populair is onder consumenten.



Jubl

Plantaardige chocopasta
Dit onderzoek focust op hoe consumenten de smaak van deze chocopasta ervaren, of het design hen aanspreekt, welke claims het meest effectief zijn en wat het ideale prijsniveau is voor de marktintroductie.