Onze klanten

Klanten waar we onderzoek voor hebben uitgevoerd

Bij het Consumer Behaviour Lab hebben we afgelopen jaar al mooie projecten mogen verzorgen voor verschillen start- en scale up bedrijven.


Benieuwd naar wat we hebben betekend voor deze bedrijven?

Lees hieronder verder!

B.O.B. - Hybride zuivel

B.O.B. (Best of Both) is een duurzame melkvariant, bestaande uit 50% halfvolle melk en 50% graan, met een lagere CO₂-footprint dan traditionele melk. De ontwikkelaars willen begrijpen wat consumenten drijft in hun melkkeuze en of zij openstaan voor een hybride product zoals B.O.B.


Dit onderzoek focust op consumentenacceptatie van de hybride melk, de (smaak)perceptie- en verwachtingen van consumenten rondom B.O.B.


Belangrijkste innovatierisico's voor onderzoek

  • Marktkansen van het product/consumentenacceptatie (i.e. bereidheid van overstap)
  • Smaak & textuur van het product
  • Doelgroep

JUBL - Plantaardige chocopasta

JUBL is een gezonder alternatief voor reguliere chocopasta, met minder suiker en 40% kikkererwten als hoofdingrediënt. Isil, de ontwikkelaar van JUBL, wil graag inzicht krijgen in hoe consumenten de smaak van deze chocopasta ervaren, of het design hen aanspreekt, welke claims het meest effectief zijn en wat het ideale prijsniveau is voor de marktintroductie.


Belangrijkste innovatierisico's voor onderzoek

  • Smaak & textuur
  • Design
  • Claims
  • Prijspunt

EatWow - Plantaardige ''kwark'' bars

EatWoW is een merk dat al enige bekendheid heeft in Nederland. De plantaardige kwarkrepen van EatWoW zijn verkrijgbaar in enkele Albert Heijn To Go-locaties. Massud, eigenaar van EatWoW, wil graag inzicht krijgen in de marktpotentie van zijn plantaardige "kwark" bars op basis van soja en wil ontdekken welke smaak het meest populair is onder consumenten.


Belangrijkste innovatierisico’s voor onderzoek

  • Textuur
  • Smaak(variaties)
  • Design
  • Marktkansen

Fruitfunk - Chocoballs

Fruitfunk wil een nieuw concept introduceren: “Chocoballs”, gezonde balletjes met fruitsmaak omhuld met een laagje chocolade. Daan, de oprichter van Fruitfunk, heeft twee verschillende verpakkingsdesigns en wil graag ontdekken welke de voorkeur van consumenten heeft en waarom. Daarnaast wil hij onderzoeken of de merknaam Fruitfunk invloed heeft op de perceptie van het product.


Belangrijkste innovatierisico’s voor onderzoek

  • Productidentiteit
  • Ontwerptype
  • Perceptie van het merk Fruitfunk

Basic Theory - gefermenteerde rauwe groenten

Do, oprichter van Basic Theory, wil graag haar intrede maken in de retail met portieverpakkingen in het gekoelde, gesneden groentenschap. Ze wil weten hoe ze het design het beste kan afstemmen om de consument aan te spreken, of de portiegrootte geschikt is, en welk prijsniveau het beste aansluit bij de verwachtingen van de consument.

Belangrijkste innovatierisico’s voor onderzoek

  • Verpakkingsdesign
  • Portiegrootte
  • Prijs